KAMPANJ

Nya produkter

Populära hudvårdsprodukter

Trustpilot

Instagram

Facebook

Vad är K-Beauty?

K-Beauty är en förkortning för Korean Beauty som betyder skönhetsvård. Koreansk hudvård har blivit populärare än någonsin. Hudvård och att ta hand om sin hud är ett kulturellt fenomen i Sydkorea som har traditioner som sträcker sig långt tillbaka i tiden och är en integrerad del av samhället. Alla produkterna är godkända inom EU och dermatologiskt testade (ej på djur) samt fria från parabener.

Kort och gott kan man säga att det är en hudvårdsrutin på 10 steg, men det är egentligen så mycket mer. Efter att ha lokaliserat vilka problem din hud har idag kan du sätta samman din nya hudvårdsrutin och få en hälsosam och vacker hud. Produkterna behöver inte komma från samma hudvårdsmärke utan du kan med fördel blanda olika sheet mask, serum, rengöring osv där huvudingredienserna är samma. Plocka det bästa av russinen ur kakan så att säga. Den genomsnittliga sydkoreanen använder 10 hudvårdsprodukter dagligen.

En fin hud lägger grunden till ett vackert make-up resultat! Enligt ett sant K-Beauty tänk, så består 80% av resultatet av hudvård och 20% av din makeup.

Det är viktigt att ha en bra grund att arbeta ifrån för att få den perfekta slutfinishen, den så kallade “perfekta huden”. Återfuktad och välmående hy är i centrum.

Du har säkert redan hört att Sydkorea är en av de hetaste hudvårdstrenderna! K-Beauty sprider sig som en löpeld över hela världen och koreanska kvinnor och män har blivit erkända för sin ungdomliga hud. Men hur lyckas de med det? Vad är då hemligheten bakom sydkoreaners ungdomliga och fantastiska hud? 

Innovativ forskning och utveckling

Det pågår en intensiv satsning på forskning och utveckling i Korea för att tillfredsställa kundens stränga krav och behov. Det resulterar i att de ligger i framkant och har effektiva produkter såsom snigelprodukter, masker och fermenterade/jästa hudvårdsprodukter.

Konkurrensen inom Sydkoreas skönhetsindustrin är skyhög och består av flera tusen företag som konkurrerar om sina kunder. Den koreanska kunden är väl medveten om sin egen hud och ställer höga krav på såväl kvalitet som förpackningsdesign. På grund av den höga konkurrensen måste företagen hela tiden hålla både kvalitet och rimliga priser för att inte bli utkonkurrerade.

Under de senaste åren har K-Beauty exploderat och spridit sig som en löpeld över världen. Här i Sverige är K-Beauty just nu en stor trend och många nya webbshopar som fokuserar på K-Beauty tar plats på marknaden.

Många Koreanska hudvårdsprodukter hämtar sin inspiration från traditionell koreansk medicin. Dessa hudvårdsprodukter är baserade på ört och växtextrakt som ofta genomgått fermentering. Ett exempel på en bra ingrediens är Röd Ginseng som är väl känt för sina anti-rynk och hälsofrämjande egenskaper. Produkterna är ej testade på djur och fritt från parabener. I Korea använder man naturliga ingredienser så långt det är möjligt. Hållbarheten beräknas till ca 2-3 år.

Nya och kraftfulla ingredienser

Innehållet i Koreanska produkter är mycket mer koncentrerade än vad vi är vana vid. Snigelkrämerna som ett exempel kan innehålla över 90 % snigelsekret. Alltså väl sammansatta produkter med ingridenser hämtade från växt och djurriket.
Företagen fokuserar på att använda vältestade och närande ingredienser för att återfukta och behandla huden. 

Hållbarhet och tillsatser

Den Koreanska konsumenten värdesätter naturliga och rena ingredienser så långt det är möjligt. En Sydkoreansk produkt innehåller därför betydligt mycket färre tillsatser än Europeisk standard. Det gör i sin tur att hållbarheten är kortare än vi är vana vid. Ofta 2-3 år. Med det sagt blir direkt viktigt att öka medvetenheten kring datumstämpel  för att försökra sig om en bra produkt. 

Självklart kräver det lite ansträngning men med de rätta produkterna så kan alla lyckas!